Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Wednesday, 20 February 2013

Cerita Cuti Tahun Baru Cina 2

2nd Day xde keluar kemana-mana pun...Duduk kat rumah je..Pergi makan kenduri dalam taman ni juga.Petang dalam pukul 5.30 keluar dgn en.suami g jenjalan kat empangan mengkuang..Lepak2..tengok ada auto show kancil..Best juga tengok mcm2 jenis make up kancil kat situ...Sambil duduk2 tepi empangan 2,tengok wedding outdoor photo shot.Lepas 2,terus cakap kat en.suami.Nanti kita buat outdoor photoshot nak x... Aritu kan tak sempat buat...en.suami senyum je...Dalam pkul 7 mlm gerak pergi Puncak Mutiara Cafe..Sampai kat puncak mutiara pun dah hampir magrib.Terus oder steambot,satay,banana split air suam n  fresh oren...Lepas oder makanan terus je pergi solat magrib dl...Kat sini smuanya ada termasuklah surau.Jadi memang memudahkan pelanggan..Lepas solat, duduk kejap je makanan dah sampai...Memang makan sampai kenyang..Mmg banyak...Lepas 2,terus balik tido..

3rd.Pagi2 xde keluar g memana..Dalam pukul 2 abg ipar sampai.balik berdua je ngn isterinya.Anak tak dibawa sebab xnak kat mamanya..Gara2 sejak kecil dijaga oleh adik biras umie..ujung minggu je mama n abahnya ambil...Terus konvoi pergi kenduri rumah saudara en.suami..Dalam pukul 6 petang baru sampai rumah..Kalau ikutkan plan en.suami petang nak kluar g jenjalan,tp disebabkan lambat balik tak jadi la keluar mana2.En.suami ajak g tengok rumah..Rumah dah hampir siap..InsyaAllah bulan 9 tahun ni siap..Lepas tengok rumah singgah kejap kat giant.Beli lampu,sbb lampu kat rumah dah terbakar.sambil2 2,beli skit barang2 rumah..Sampai rumah hampir pukul 8 mlm..Mandi,solat bapa mertua ajak g makan kat luar ramai2..Best la jugak skali skala dapat keluar makan ramai2 1 family..en.suami yang blanja..Mlm 2 sampai rumah dah hampir jam 12 mlm..terus je solat n tido..
Star pukul 1 pagi en.suami ke toilet.Sakit perut katanya.lepas 2 sambung tido.pukul 3 en.suami skali lg ke toilet.lepas en.suami masuk toilet,umie baru terasa sakit perut.Sampai ke pagi ulang g toilet.1 family sakit perut sebab makan kenduri..

OTW g tengok rumah en.suami ada tanya.Mcm mana ariana boleh xnak kat mama n abahnya.
Lepas 2,umie cakap kat en.suami.Ayg rasa lawak pun ada bila kak ikin ckp ariana xnak kat kak ikin.siap nangis2 lg xnak kat mamanya...Padahal budak 2 baru umur 8 bulan...en.suami tny kenapa..umie pun ckp la..Abg ingat tak apa chaq penah cakap kat kita.Chaq xnak bagi kita jaga Ariana ssb takut ariana sayang kat kita lebih berbanding mama n abahya..Sekarang ni seolah2 apa yang chaq cakap 2 dah jadi kenyataan.Ariana lebih sayang makcik berbanding mama n abahnya.sampai mama n abahnya nak dukung pun dia xnak..en.suami hanya angguk je...

Sebenarnya lepas abis pantang,biras umie balik KL..Abang ipar ada call MIL tnya  untuk mengasuh ariana sebab xde orang nak jaga ariana.mama n abah ariana ni bekerja..MIL plak berniaga kuih n nasi lemak pagi2..Jadi MIL teragak2 nak ambil ariana.Jd umie cakap kat MIL.xpe la mak ambil ariana kami boleh tolong jagakan..Disebabkan umie TTC,jd xde salahnya tlg jaga anak abg ipar..Anak saudara umie jugakan..MIL memang xkisah kalau umie nak jaga ariana.lepas MIL bgtau kat abg ipar umie,teru dia xnak bagi.Dia cakap takat ariana akan sayang lebih kat umie n en.suami n xkan sayang pada abg ipar n biras umie..Memang sedih sangat bila dengar abg ipar cakap mcm 2...En.suami cakap,xpe la syg..anak diaorang,biar la diaorang buat keputusan..Umie cakap kat en.suami.Abg,kalau mak jaga pun,apa beznya dengan kita jaga..Kita dgn mak duduk 1 rumah.Xda bezanya sapa yang jaga ariana.Kalau mak jaga pun ariana akan tetap jumpa kita..Lain la kalau kita duduk rumah lain,mak duduk rumah lain..

Benda dah berlalu,tak guna dikenang...Skrg pun umie dah tak kisah..Umie pun ada anak buah yang lagi comel n sayang sangat kat umie n en.suami..Kalau rindu je,balik alor setar jumpa...Mmg rapat sejak kecil lg...Skrg dah umur 3 tahun..Dah pandai cakap telefon ngn atehnya...Nuri Dania Danisya,ateh rindu kamu sangat-sangat..Yang seronoknya,sebelum danisya pandai panggil mama,dia dah pandai panggil atehya.. .Pandai je buat mamanya cemburu...Good girl...Asal ateh balik je,mesti nangis2 nak ikut ateh...Sayang sangat sama kamu...muaaaaah...muaaaah...muaaaah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...