Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Sunday, 14 July 2013

Al-Fatihah

Assalamualaikum wbt
02/07/2013-Dah banyak hari menyepi dari dunia maya ni.Samaada FB@BW semuanya ditinggalkan tanpa sebarang jejak.Bermula 1 Julai lapor diri di tempat baru n hari selasa-2/7/2013 kembali ke tempat keje lama kerana penangguhan selama 1 minggu..Hari selasa balik kerja tngk FIL masih ok lg..Boleh bersembang-sembang lg.Malam plak FIL suruh SIL n BIL urut kaki n tangan,lenguh katanya.Tengok FIL nampak tak larat je.Maklumlah FIL xlalu makan.Makan nestum je.Yang lain semua xnak..Umie cakap kat MIL,balik kerja esok umie nak beli susu ensure untuk org sakit punya.Dapat la bagi tenaga sikit kat FIL.Arwah mak dulu pun minum susu tu jugak.. Tengok FIL tak senang duduk.. Kejap baring terlentang, kejap mengiring kejap duduk.. Umie ajak g hospital tp FIL xnak..MIL ckp ayah nak en.Suami yg bawakan..Susah la kalau mcm 2.Dah la time 2 en.suami masuk hutan.Ada operasi ape tah..Dah gtau en.suami pasal 2.en.suami ckp kna tnggu 4/7/2013 baru dapat balik.En.suami dah call cakap ngn FIL n FIL kata nak tunggu en.suami..Jadi ok la..

03/07/2013
Esok  pagi umie bangun pukul 6,tengok FIL xsenang duduk..Nak diurut je..BIL yang baru balik pun disuruh urut je..Tengok mmg dah betul2 tak larat..Bincang ngn MIL n BIL,so bawa FIL g spital pagi 2 jugak..BIL g mandi2 jap n terus bawa FIL g spital.MIL pun ikut skali tngl SIL 2 orgn umie kat umah..Litle SIL nak ikut,tapi FIL tak bagi.FIL cakap suruh g skolah..SIL lg sorg berniaga kueh n nasi lemak depan rumah..Nak masuk kereta pin FIL dah tak larat.Jadi BIL kena angkatkan..So,umie n SIL kat rumah xde larisaukan sangat sebab fikir FIL xlarat sbb tak makan.Bila dah tambah air nant akan ok..Jadi umie terus call En.suami..Call berkali2 xangkat2..Dari pukul 6 umie call sampai pukul 8 baru diangkat..Tension betul.Tak tahu la barapa puluh kali call..Lepas dapat terus suruh en.suami minta balik..Pukul 7,umie duduk kat pintu smbl sembang ngn SIL..
umie: Zaty rasa kak patut p keje tak ari ni?
SIL: kalau kak nak p,guna la moto zaty.
Umie: kalau p pun ,kak p BM.
SIL : kalau mcm 2,kak xpyh p la,ingatkan kak nak p yg dekat ni..

Lepas 2 umie dok pikir,nak p ke xp CCRC..Sama je.tetap tempat keje..Bila pikir balik,malas la nak p CCRC sbb xda sapa2.Semua masih kat BM..So dalam 7.50 mesej kat bos bgtau xmasuk keje aritu.Nasib baik bos spotting.Jd semuanya ok..Lepas 2,dalam pukul 8 BIL telefon n cakap FIL pengsan , n dapat kesan usus pecah n sampai skrg masih belum sedar..Masa ni memang bengang gile..Masa g spital sblum ni ckp xda pape,darah semua ok  n bg apoiment je..Bila p apoiment pun cakap nak pantau dulu la,Xlah wat lg la.Bila emegency boleh plak tau keputusan dalam masa 1 jam.Call en.suami semula..Masih dalam hutan lagi,dok tungu penyelia..Umie lak dok layan citer ape tah kat astro ria..Start kul 7 sampai 9..Sambil dok sembang2 ngn adik ipar..

Dalam kul 9 pagi jiran blakang rumah datang.Dok sembg2..Lepas 2,jiran cakap,kemas2 la skit.Mana tau sat ada apa2.Kalau xda pape pun org nak mai rumah tngk org sakit.. Dah kemas2,dalam kul 9 umie g mandi..Lepas 2 tengah siap2 SIL pngk,ckp FIL dah teruk.MIL suruh g spital..So,tukar2 baju,pinjam kereta jiran blakang gambil SIL kat sekolah..Jiran blakang pun ikut skali.G lapor kat pjbt skolah n keluar.Smpai kat kereta tngk jiran dah nangis.Umie tngk nset dalam kereta,Jiran tlg angkatkan.Jiran cakap BIL cal bgtau FIL dah xda dah..MIL suruh balik n tunggu kat rumah..Masa tu SIL dah nangis2 dah..Umie pun turut skali.Sambil 2 call en.suami bgtau.En.suami ckp tgh tnggu kenderaan nak keluar je..Nak drive balik rumah pun rasa xmampu je..

Sampai je rumah tak tahu nak buat ape.Tngl umie n SIL je..Nasib baik jiran-jiran banyak membantu kemaskan n keluarkan kusyen n menyediakan apa yang patut. Kalau xda jiran-jiran umie pn tak tahu apa nak buat..Semuanya jiran yang tolong..Umie n SIL call bgtau saudara mara pasal berita tu..Lepas tu call bgtau bos di tempat keje baru n lama je..Lepas 2 terus sibuk ngn hal kat rumah.Jiran-jiran juga tolong masakkan makanan untuk makan tengah hari..Semuanya disediakan oleh jiran2..Jiran2 pakat bagi bahan2 nak masak..Memang jiran2 kat sini memang terbaik..Dari awal pagi sampai lah jenazah dikuburkan..Terima kasih banyak2 buat semua jiran disini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...