Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Tuesday, 16 July 2013

Kehilangannya masih terasa

Assalamualaikum wbt

Sejak kehilangan FIL pada 3/7/2013 jam 10.45 pagi sehingga 14/7 umie ambil cuti..Terus terang masih terasa kehilangan ini..Memang sukar nak dipercayai..Pagi 3/7 FIL masih mampu bercakap.FIL kejutkan MIL untuk bangun masakkan nasi lemak n kuih untuk berniaga.Pagi 2,masih terngiang2 suara FIL di telinga ini..Walau jenazah dah ada depan mata pun susah untuk umie percaya..Terlalu cepat berlaku..Umie akui semua ini adalah suratan ilahi yang tak mungkin akan berubah.Kerna yang pasti ajal pasti akan menjemput kita bila tiba masanya dalam apa ketika@keadaan sekalipun..Cuma kadang2 rasa tak percaya..Walau apa pun semuanya telah selamat.. Semoga FIL ditempatkan bersama orang beriman.Ameen~

Bila 1 Ramadan menjelma lebih terasa kekurangan seseorang dalam keluarga ini..Bila memandang juadah terasa sayu..Selalu FIL yang suka bergurau ngn SIL yg bongsu..Suruh baca doa berbuka puasa..SIL pula xnak..Riuh je..Apatah lagi dalam rumah ini.Sebelum ini rumah ini riuh dengan gurau senda FIL.Sekarang terasa sunyi je..Siang hari terasa kesian melihat MIL tinggal sorg2 kat rumah.SIL n BIL bekerja n ke sekolah.Tinggallah MIL sorg2 kat rumah.Selalu pesan kat MIL supaya kunci pintu rumah..Pintu pagar rumah pun sentiasa tertutup je skrg ni.Tak macam dulu.Pintu rumah sentiasa terbuka.Dah 13 hari FIL kembali menemui ILahi..

Apa-apa pun segalanya sudah ditentukan Ilahi sejak dahulu lagi.Yang pasti semua yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi.Hanya ALLAH lebih mengetahuinya..
InsyaALLAH~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...