Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Friday, 5 April 2013

Masih ada yang ambil berat

Assalamualaikum wbt... Dah lama tak update blog.Dah berabuk agaknya.Bukannya apa,kadang-kadang tu rasa macam malas sangat nak update.Bila nak update tak tahu nak tulis apa.Teruk bertul la umie ni. Sebenarnya nak ceritakan sesuatu ni.Pasal tajuk kat atas tu.

Petang kemarin(semalam) lepas balik keje,rehat kejap lepas tu pegi mandi.Kemarin memang panas kat umah ni.Walaupun kat tempat keje hujan tapi bila balik je,separuh jalan je rupanya yang hujan.Separuh lg sampai rumah panas je.Langsung tak mendung.Cuaca yang sangat baik. Lepas mandi,MIL bagi sesuatu.

Umie : Apa ni mak?
MIL  : Buah zuriat,Tok Siah bagi td dng air zam2 skali.
Umie : O..Dia ambil mana?
MIL  : Anak Tok Siah pergi umrah,dia yang belikan..Mungkn dia teringat kot.
Umie : Mak tlg ucap terima kasih ye kat Tok Siah..

Hehe..Umie dapat buah zuriat.Walaupun hanya 1 biji tapi besar maknanya buat umie. Memang betul2 tak sangka masih ada jiran2 yang ambil berat walaupun dalam diam.Umie tak pernah minta @ tanya dari sesapa pun pasal sapa nk p mekah ke,nak kirim beli buah zuriat ke.Tapi memang rezeki yang tidak disangka2.Dapat buah zuriat.Rezeki dari Allah..Tahun 2011 mak n ayah kawan sekerja umie ada pergi mekah.Jadi umie minta tolong kawan umie bgtau mak ayahnya untuk belikan buah zuriat n tolong doakan. Semua 5 biji.2 biji kawan umie bg kat sorg lg member yg TTC juga.Dah 11 tahun dia berTTC.N untuk umie 3 biji. Bila tanya harga nak bayar,kawan umie xnak terima duit.Katanya mak ayah dia xnak duit.Sedekah je..Alhamdulillah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...