Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Saturday 29 June 2013

Kejutan di pagi Jumaat

Assalamualaikum wbt
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan..Itulah yang terjadi pada diri ini..Memang sudah dijangka akan terjadi jua cuma tak sangka secepat ini..Desas desus tempat kerja akan ditutup sementara untuk projek pembangunan semula sejak dari pertengahan tahun 2011 lg..Mulanya kata akan ditutup pada bulan 7/2011 kemudian bulan 12/2011 kemudian tahun 2012.Walaupun dari tahun 2011 lg akhirnya hari itu tiba jua setelah 2 tahun mendengar desas-desus itu..Sejak 17 Jun secara rasminya kontraktor dah masuk tapak.Kerja2 meruntuhkan pun telah dijalankan di bahagian kuarters..

Hari Isnin 24/6- 26/6 Penolong Pengarah ke mesyuarat di HQ..Seperti biasa setiap bulan pasti ada mesyuarat pengarah2 di HQ..Email sampai pun pada hari jumaat.Hari isnin dah nak kena pergi KL.Jadi ada beberapa org yang terpaksa bekerja pada hari cuti..Jadi setelah habis mesyuarat,Penolong Pengarah post dalam fb tentang maklumat maklumat yang perlu diketahui n pasal pemindahan InsyaALLAH lepas raya..So,rasa lega la skit hati ni..
Hari khamis masuk kerja ada msyuarat perancangan stategik dari Jan - Jun..Lepas 2 dimaklumkan keesokan pag (Jumaat) jam 8 pagi ada mesyuarat.Semua kakitangan diwajibkan masuk..Xda la terpikir pape pasal slalunya selepas balik dari HQ pasti ada mesyuarat utk sampaikan maklumat dari HQ..

Pagi jumaat semua hadir ke mesyuarat ..Lebih kurang mesyuarat kakitangan sebab melibatkan semua unit..Penolong pengarah orng terakhir masuk ke bilik gerakan.Dan ditangan nya ada sampul surat putih yang agak tebal..Hati ni dah mula bersebar2 dah dah dapat agak..Surat perpindahan sementara..Selepas diumumkan oleh penolong pengarah,benarlah apa yang di jangka..Surat perpindahan sementar berkuatkuasa 1 Julai 2013 di beberapa daerah n institusi sekitar pulau pinang n kedah..Terkejut juga la..Tak sangka secepat ini..Tibe2 teringan ketika buat kelas hari selasa lepas..Time kelas dah nak habis ada klien cakap ape tah..Umie cakap,sy pun belum tentu ada kat sini.Entah esok lusa dah nak kena pi mana2..Tah-tah kena balik kg..Ada klien jawab ,xpa la nnt kami blik..Bila puan mai sini balik 2,3 tahun lg kami masuk la balik.. Hehe..Terbaik punya ayat..Ntahkan hidup ke dah xda dah masa 2.. Baru beberapa hari je,tetiba dapat surat arahan perpidahan sementara ke ................. berkuatkuasa 1 Julai 2013..Terkejut juga..Xsangka secepat itu..Apa2 pun terima dengan hati terbuka..Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..Umie dapat dekat dengan rumah..Org kata depan hidung ja..Buka tingkap rumah dah nampak tempat keje..Teramat lah dekat..

2 comments:

  1. ada orang tau hal tu time fax sampai,tapi buat2 xtau.pandai betul belakon.siap whatsapp kak shah lagi tanya mesyuarat penting sangat kot sampaikan praktikal kena kuar dari bilik mesyuarat.haha..sendiri tau la no...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 la..dah tau awal2 tapi dok buat xtau..Pura2 tanya lak 2..Sabar je lah..Geng praktikal 2 sepatutnya langsung tak payah masuk meeting.Sebab meeting kita kan melibatkan hal2 dalaman..Praktikal sebelum2 ni xpenah plak masuk meeting pun..Kali ni ja buat pulun lebih..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...