Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Wednesday 2 January 2013

Aku cemburukan kamu



Hari ni genaplah sebulan hidup berseorangan tanpa ditemani En.suami. Sesungguhnya diri ini amat merindui en.suami. Terasa begitu lambatnya masa berlalu..Penantian itu amat menyeksakan syg..Ayang rindu sangat kat abg..Kenapa lambat sangat masa berlalu..

Malam ni online fb..Tengah tengok wall ada nampak post dari member..3 orang umie skrg pregnant..Sorg 2 baru je kawin bulan lepas dah preggy,lg sorg kawin bln 5/2012 preggy 12 minggu n lg sorg kawin bulan 12 tahun 2011 br preggy 10 minggu..Semunya kawin selepas umie kawin.Umie pun tumpang gembira dengan berita ni dan sentiasa mendoakan kesihatan yang baik buat mereka..Namun terselit juga rasa cemburukan kawan2 umie..Sapa x cemburu kalau dah lama menanti kehadiran cahaya mata,tp belum dikurniakan Allah. Rasa sedih pun ada bila mengenangkan diri ni yang belum dikurniakan zuriat..

2 tahun menanti rasa dah cukup lama..Tapi bila tersedar,macam tak percaya je 2 tahun dah berlalu..Cepatnya masa berlalu..Umie tahu,kat kuar sana lebih ramai yang lebih lama menanti kehadiran zuriat..Semoga penantian kita semua akan berakhir tidak lama lagi dengan izin Allah..

4 comments:

  1. Asslamualaikum umie....umi sabar ye....perasaan cemburu mcm tu mmg bagai dah sebati dgn jiwa kita ttcians ni,walau mcmmna pun kita nak elak..perasaan tu mesti ada...percayalah..mama fham perasaan tu.mama dah rasa perasaan tu slama 7 thun(thun ke8 mama pregnantkan arwah)..pesan mama..jdikan rasa cemburu tu sebagai semangat tuk berusaha dan berdoa,mudah2an Allah kabulkan..aamiin3x..InsyaAllah kita lbih kuat dri yg kita jangkakan(dlm penantian "anugerah"itu)..berserahlah pada Ilahi,percayalah..Dia lbih thu bila masanya yang sesuai tiba tuk kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm wbt..Thanks ye mama munif..Memang umie sabar menanti anugerah ilahi..Cuma kadang2 rasa cemburu menguasai diri ini.Tambahan lg sekarang ni hubby xda disisi,memang lg terasa la..Apa2 pun umie sentiasa berdoa agar penantian ini akan berakhir bila tiba masanya..Semoga impian kita akan menjadi kenyataan..amin..

      Delete
  2. Assalamualaikum Umie.
    Kadangkala apa yang alami merupakan yang terbaik buat kita walaupun kadang-kala tanpa kita sedari hikmah disebaliknya. Kakak percaya, akan tiba masanya buat umie mengecapi apa yang diimpikan seperti teman-teman umie itu. Sabar, tabah dan terus berusaha tanpa jemu. Kakak sendiri tidak pernah berputus asa selama berbelas tahun. Dan akhirnya penantian itu berakhir. Kakak doakan Umie tidak mengalami pengalam itu terlalu lama dan segera dikurniakan apa yang diimpikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam wbt..Terima kasih kakak.Umie pun percaya impian untuk menjadi seorang ibu akan tercapai suatu hari nanti..Cuma kadang2 jeles juga tengok org lain baru kawe dah nak dapat baby..Pape pun,kita mesti sbar dengan dugaan allah ni..Sebab suatu hari nanti pasti akan menjadi kenyataan..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...