Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Thursday, 27 December 2012

entah la

Bulan ni memang betul-betul kena jimat duit..Dapat bonus setengah bulan gaji pun macam tak dapat je..Semuanya disebabkan kena setelkan mcm-macm..Huhu..
Sejak en.suami xda kat rumah ni,memang la jimat duit sebab jarang keluar..Jadi boleh la simpan duit lebih sikit..Tapi dalam bulan ni sampaibulan 4,en.suami training kat ipoh.Tak boleh nak keluar.Jadi perbelanjaan rutin umie kena setlekan dulu..

Sebelum ni ada tanya en.suami

umie :nanti kalau abg tak de,duit kereta n insuran peribadi mcm mana?Sapa nak bayar?

en.suami : Duit kereta ayg guna duit ayang dulu,insuran pun ayang setlekan dulu..

umie: Eh..roadtax dah nak expired la.Roadtax nak buat mcm mana pulak..Ayg bukannya pernah buat pun..

en.suami : Roadtax pun kena guna duit ayang dulu.Hujung bulan ni,kalau abg boleh outing abg tranfer duit kat ayg.Ayg call je en........ suruh dia buat dl..Bila siap suruh dia call bgtau n bg duit..

umie: ok..nanti ayg call dia..

18/12/12 gaji... mula-mula keluarkan rm700.Abg bagi duit rm100 = Rm800 bayar duit kereta rm450,minyak kereta rm50,adk pinjam 200 beli barang kat rumah rm60.baki rm40 je..
keluarkan rm1000. rm 50 bg kat adik kt kg,rm505 roadtax,minyak kereta rm50,beli barang rm30

Hari ni 27/12/2012 baki dalam tangan ada rm360 je..Kat bank ada la sikit lg..

Memang dasyat la perbelanjaan bulan ni...baru 10 hari gaji dah habis seribu lebih..Tp xpe...nanti boleh tuntut balik dari en.suami..Lgpun,sepanjang training makan minum disediakan.jd memang xpakai duit langsung..Gaji yang masuk tiap-tiap bulan simpan je..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...