Selamat datang ke blog saya..Segala apa yang terdapat dalam blog ini hanyalah sekadar perkongsian dari diri ini

Tuesday, 25 December 2012

Kehilangan

Hari ni, Alhamdulillah umie selamat sampai ke rumah setelah bercuti di kampung.Seronok sangat dapat luangkan masa bersama famili kat kampung..Abg dari KL pun balik juga,jd memang meriah rumah kat kg. Masa nak bertolak balik rumah tadi memang rasa malas sangat.Rasa macam tak nak balik je.Duduk kat kampung terus kan best..Tapi nak buat macam mana,esok dah kerja..Mungkin tahun depan pula nak cuti panjang..

Tetiba je malam ni rasa sunyi sangat. Tak tahu nak buat apa. Teringat pada en.suami..Apa cerita en.suami kat sana..Rasa mcm nak nangis je..Last dapat berita dari en.suami, minggu lepas.Lepas tu terus senyap.. Susah sangat nak contact en.suami..Mungkin sebab kat kampung ramai orang n riuh dengan anak saudara bila dah balik umah dah xde budak-budak,memang sunyi je rumah..Jadi memang membuatkan hati ni semakin merindui en.suami..Buat apa pun mesti teringat en.suami.Selalu buat apa pun sama-sama..Bila xda partner memang terasa sangat-sangat..Memang xda orang yang dapat tolong...Huhu...Online,blogwalking n main game pun tak dapat nak hilangkan rasa sunyi n sedih ni..Tak tahu dah nak buat apa..Lambat lagi en.suami nak balik..

Tambahan lg,semua tu buat umie teringat kenangan lalu.. Kehilangan orang yang paling disayangi.. Tarikh 19/01/2008 n 09/05/2009 tak mungkin umie lupakan.19/01/2008 umie kehilangan ayah yang amat disayangi..Arwah ayah telah pergi mengadap ilahi pada terikh tersebut..Kehilangan yang sangat memberi kesan dalam diri umie. Pada mulanya memang umie tak dapat nak terima kenyataan.Umie asyik salahkan diri sendiri dan selalu bertanya,kenapa Allah ambil ayah kenapa bukan umie..Masa tu,arwah mak tengah sakit n adik-adik masih sekolah.Jd,memang umie tak dapat terima kenyataan sebab umie memang rapat dengan arwah ayah..Lepas arwah ayah meninggal,memang umie asyik nangis je..Orang memang langsung tak boleh sebut pasal arwah ayah depan umie.Kalau sebut , mesti nangis n asyik teringat je..Tiap-tiap hari tido engan arwah mak,bila bangun pagi mesti tengok sama ada arwah mak masih bernafas..Umie takut sangat masa tu.Umie takut kehilangan lagi..Umie dah tak sanggup nak hadapi sekali lg..Umie memang ambil masa hampir setahun untuk kembali pulih..Bila pikir pasal arwah mak yng tengah sakit n adik-adik yang msih sekolah,umie jadi semakin kuat untuk teruskan hidup.Bila pikir balik,sapa nak jaga mak,sapa nak masak n tengokkan adik2 semangat untuk teruskan hidup semakin kuat n perlahan-lahan umie cuba mulakan hidup baru..Selepas setahun 4 bulan arwah ayah pergi mengadap ilahi,pada 09/05/2009 arwah mak pula menyusul pergi mengadap ilahi.Dugaan Allah datang silih berganti meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam jiwa umie adik beradik..Bila selalu bersama,jarang-jarang terpisah, bila hilang memang amat terasa.

Lepas semua ni berlalu,umie selalu bgtau kawan-kawan,hargailah mak ayah selagi mereka masih hidup,balas lah jasa mak ayah, bila ak ayah dah xda,dah tak boleh buat apa2.Kalau buat salah cepat2 minta maaf,jangan sampai bila mak ayah dah tak ada,menyesal tak sudah..Bulan 1 2013 genap lah 5 tahun arwah ayah pergi mengadap ilahi n bulan 5 2013 genaplah 4 tahun arwah emak pergi mengadap ilahi..Walau dah bertahuh mereka tiada,rasa macam baru semalam mereka pergi mengadap ilahi..

Setelah bertahun berlalu,terpisah dengan en.suami buat kenangan itu sentiasa bermain di ingatan.3/1/2013 genap sebulan terpisah dengan en.suami.Lambatnye rasa nak cukup 4 bulan setengah.Walau yang berlalu rasa kejap je dah hampir sebulan.Tapi hari-hari mendatang rasa terlalu lama untuk hadapi..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...